strefaergonomii.pl

Blog o zdrowiu, sporcie, karierze oraz elektronice.

Sport

Ćwiczenia na stepperze – jak robić je poprawnie i jakich efektów można się spodziewać?

Ćwiczenia na stepperze – jak robić je poprawnie i jakich efektów można się spodziewać?

Stepper to urządzenie, które jest bardzo funkcjonalne. Jest nie duże dlatego łatwo trzymać je w domu. Warto również pamiętać, że ćwiczenie na nim przynosi bardzo dobre efekty. Jakie są zalety ćwiczeń na stepperze i dlaczego warto mieć go w domu?

Jak ćwiczyć na stepperze?

Ćwiczenia na stepperze nie są trudne, trzeba jednak przestrzegać pewnych zasad, by móc spodziewać się dobrych efektów.

Rozpoczynając ćwiczenia na stepperze warto skoncentrować się w pierwszej kolejności na rozgrzewce. Konieczne jest ustawienie małego oparu, by dać czas mięśniom na rozgrzanie. Rozpoczęcie ćwiczeń na stepperze od pełnego oporu może doprowadzić do kontuzji.

Ćwiczenia na stepperze dla początkujących nie powinny być zbyt długie i wykańczające. Treningi warto rozpocząć od seansów 5 minutowych. Dzięki temu organizm będzie powoli adaptował się do nowej sytuacji. Zbyt intensywne ćwiczenia w pierwszej fazie mogą doprowadzić do wystąpienia zakwasów, które dla osób nie przywykłych do ruchu mogą być bardzo uciążliwe.

Zakwasy są naturalnym objawem zmęczenia mięśni. Jednak osoby początkujące może zniechęcić ból. Taka sytuacja może doprowadzić do szybkiego wyczerpania zapału. Korzystniejsze jest stopniowe przedłużanie treningów. Dzięki temu organizm będzie lepiej radził sobie z nowa sytuacja, a my się nie zniechęcimy.

Postawa na stepperze – o czym koniecznie trzeba pamiętać?

Ćwiczenia na stepperze nie są trudne, ale osoby, które chcą cieszyć się efektami muszą w prawidłowy sposób wykonywać ćwiczenia.

Ważne jest, by plecy były proste. Kolejnym, ważnym elementem, jest prawidłowe ustawienie stopy. Ustawienie na stepperze wyłącznie palców spowoduje, że nie będziemy stać stabilnie, co grozi kontuzją. Ustawiając całą stopę na stepperze można liczyć na to, że będzie pracowała łydka, a także okolice pośladków. Efekty będą szybciej widoczne.

Chodząc na stepperze warto pamiętać, by nie dociskać do końca stopni. Kolejny krok należy zacząć wykonywać tuż przed całkowitym opuszczeniem stopnia.

Ćwiczenia na stepperze – efekty

Nie zależnie od tego jaki rodzaj aktywności wybieramy należy pamiętać, że najważniejsza jest konsekwencja. Nawet mając najlepszy sprzęt nie można spodziewać się efektów, gdy będziemy używać go okazjonalnie.

Ćwiczenia na stepperze przynoszą szybkie efekty. Już po kilku tygodniach można zauważyć, że sylwetka staje się smuklejsza, ciało jędrniejsze, a kondycja się poprawia.

Systematyczne maszerowanie poprawia również wydolność oddechową. Mięśnie nóg i pośladków rozwijają się, a waga leci w dół. Warto również pamiętać o hormonie szczęścia, który pojawia się w organizmie, gdy tylko wprawiamy go w ruch. Endorfiny, bo o nich mowa, uruchomią się za każdym razem, gdy kilka minut pochodzimy w rytmicznym tempie.

Stepper to urządzenie, które już wiele lat temu wzbudziło zachwyt trenerów. Nie ma się czemu dziwić! Używanie go jest bardzo proste. Urządzenie jest niewielkie, dzięki czemu można mieć je nawet w małym mieszkaniu, a skutki ćwiczeń widać bardzo szybko. Warto o tym pamiętać i jak najszybciej rozpocząć przygodę ze stepperem.

BOOSTBIOTECH

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.